Serwis korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Jeżeli chcesz zmienić ustawienia dotyczące cookies, możesz to zrobić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Rozumiemy, że kontynuując przeglądanie naszej strony wyrażasz zgodę na użycie plików cookies

Czas na kulturę

Wawer na Urzeczu - dr Łukasz Maurycy Stanaszek

Dawne osiedla położone wzdłuż tzw. linii otwockiej, których czytelną pozostałością są wdzięcznie brzmiące nazwy kolejowych stacji począwszy od Wawra aż po Otwock, rzadko kiedy kojarzą się z Wisłą oraz z Urzeczem, regionem etnograficznym ściśle związanym z

GEN HIPOKRYZJI - Wywiad z GRZEGORZEM JARZYNĄ

Grzegorz Jarzyna, reżyser i dyrektor TR Warszawa: Żyjemy w systemie opartym na strachu i zniewoleniu. Jego istotą jest komercyjna eksploatacja konsumentów. Dzięki teatrowi możemy się z niego „wylogować”.

Kultura nadaje sens życiu

Wywiad z Elżbietą Dzikowską - podróżniczką, historykiem sztuki, sinologiem, reżyserem i autorką programów tv i radiowych

Archiwum

Czekamy na Twoje pomysły!

verification code

Partnerzy

Logo Dzielnica Wawer
Logo Miasto Stołeczne Warszawa
Logo Rok Rzeki Wisły 2017
Logo Wiadomości Sąsiedzkie

Warsztaty polskiego śpiewu tradycyjnego. 22.04.2018.

Data wydarzenia: 15.04.2018 15:34


Warsztaty polskiego śpiewu tradycyjnego. 22.04.2018.

22 kwietnia/ niedziela/ g. 15.00-20.00 (z przerwą)
Pieśni o ziołach, drzewach i miłości

Zapraszamy na kilkugodzinne warsztaty śpiwu zwanego białym, naturalnym, tradycyjnym. To pierwsza z cyklu propozycji.
Warsztaty wyjatkowo odbędą się w filii Aleksandrów (Samorządowa 10).

Rośliny są i od zawsze były nierozerwalną częścią ludzkiego życia. Bez nich, tak jak bez miłości, nie jest ono możliwe. Nie tylko nas karmią, ale i od pradawnych czasów służą do przeprowadzania rytuałów, odprawiania czarów, do leczenia wszelkich bolączek ducha i ciała. Świat przyrody stanowi nieskończony punkt odniesienia dla mówienia o złożonych, ludzkich sprawach. Symbolika roślinna wypełnia pieśni ludowe, służy do mówienia nie wprost, ale bardzo precyzyjnego o tym, co najważniejsze.

W programie warsztatu:
– ćwiczenia głosowe, oddechowe, słuchowe, rytmiczne
– śpiew a'capella jed...nogłosowy i wielogłosowy, śpiew z akompaniamentem liry korbowej
– nauka pieśni tradycyjnych z dawnej Rzeczpospolitej, w których mieszają wpływy polskie, ukraińskie, białoruskie, żydowskie
– poszukiwanie swojego, indywidualnego głosu oraz wspólnego głosu z grupą

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich mających chęć śpiewać, niezależnie od poziomu rozwoju muzycznego. Program będzie dostosowywany do możliwości i potrzeb uczestników.

Zgłoszenia: (do 16 kwietnia) 503 344 803; aredzisz@wck-wawer.pl
Koszt: 40 zł/ osoba; liczba miejsc ograniczona
Dojazd: ztm 115; 142

Prowadząca: Katarzyna Wińska niemal od urodzenia śpiewa polskie pieśni tradycyjne, przekazywane jej przez mamę i babcię. Od kilkunastu lat systematycznie zgłębia tajniki śpiewu północnych Słowian- śpiewa m.in. po polsku, ukraińsku, rosyjsku, chachłacku. Swoją wiedzę czerpie z własnych wypraw etnomuzykologicznych, a także z książek oraz od innych wybitnych muzyków, śpiewaków, etnomuzykologów. Gra na lirze korbowej, bębenku obręczowym i barabanie. Laureatka prestiżowych nagród, m.in. II nagrody na Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w kategorii rekonstrukcja oraz nagrody specjalnej Adama Struga w konkursie „Stara Tradycja". W latach 2012-2013 mieszkała w Indiach, gdzie jako stypendystka rządu indyjskiego przez rok uczyła się klasycznego śpiewu południowoindyjskiego w systemie guru-uczeń. Współtworzy organizacyjnie i artystycznie różne grupy i wydarzenia związane z muzyką tradycyjną, eksperymentalną i sakralną, a także teatrem. Jest założycielką projektu Daorientacja oraz grupy Jaworowi Ludzie, członkinią Karawany Opowieści, zespołu archaicznych pieśni rosyjskich Oj Lado, Eksperymentalnego Chóru Żydowskiego Polin, Stowarzyszenia Dom Tańca Poznań, a także Stowarzyszenia Aktywizacji Polesia Lubelskiego. Śpiewa w chórze cerkiewnym w Katedrze św. Marii Magdaleny na warszawskiej Pradze. W roku 2017 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizując swój autorski projekt: „Zapomniane dziedzictwo. Ślady żydowskie w polskich pieśniach tradycyjnych". Prowadziła warsztaty śpiewu w różnych miastach Polski, w Czechach i Austrii. Jest w trakcie pisania pracy dyplomowej na studiach etnomuzykologicznych.